미국 회사 직장인 생활영어 표현
본문 바로가기
생활영어

미국 회사 직장인 생활영어 표현

by 긍정고릴라 2023. 2. 20.
반응형
  1. Good morning, everyone. - 안녕하세요, 모두.
  2. Do you have a minute? - 잠깐 시간 있으세요?
  3. Can we schedule a meeting for next week? - 다음 주에 회의 일정 잡아도 될까요?
  4. I'm sorry, I'm swamped today. - 죄송해요, 오늘 바빠서 시간이 없어요.
  5. Let's touch base later today. - 오늘 나중에 연락하자.
  6. I'm going to take a lunch break. - 점심시간에 쉬러 갈게요.
  7. I'll be out of the office tomorrow. - 내일은 사무실에 없을 거에요.
  8. Do you have any questions for me? - 뭐라도 물어봐도 돼요?
  9. Can you give me a status update on that project? - 그 프로젝트 상황 좀 알려줄래요?
  10. I'm sending you an email with the details. - 자세한 내용은 이메일로 보내드릴게요.
  11. Let's brainstorm some ideas for the new campaign. - 새 캠페인 아이디어 좀 떠봅시다.
  12. I'll check my calendar and get back to you. - 제 일정 확인하고 다시 연락 드릴게요.
  13. Could you please forward that document to me? - 그 문서 저한테 보내주시겠어요?
  14. Let's run through the presentation one more time. - 발표 자료 한 번 더 확인해 봅시다.
  15. I have a question about the budget. - 예산에 대한 질문이 있어요.
  16. I'm having technical difficulties with my computer. - 컴퓨터 기술적 문제가 생겨서요.
  17. I'll put together a proposal for the new project. - 새로운 프로젝트에 대한 제안서를 작성할게요.
  18. I'll send you the report by the end of the day. - 오늘 하루 종일 보고서 보내드릴게요.
  19. Can you give me some feedback on this draft? - 이 초안에 대해 의견 좀 말씀해 주시겠어요?
  20. Let's make sure we're all on the same page. - 우리 모두 이해한 바를 확인해 봅시다.
  21. I need your input on this decision. - 이 결정에 대한 의견이 필요해요.
  22. We need to meet our deadline. - 데드라인을 지켜야 해요.
  23. Can you remind me of the agenda for the meeting? - 회의 안건 다시 말해주시겠어요?
  24. I have a conflict with that time slot. - 그 시간에 다른 일정이 있어요.
  25. Let's make a to-do list for the week. - 이번 주에 할 일 목록을 작성해 봅시다.
  26. I'll take care of the logistics for the event. - 행사 기획은 제가 맡을게요
  27. Can you send me the latest sales report by the end of the day? - 오늘 오후까지 최신 판매 보고서를 보내줄 수 있나요?
  28. I need to schedule a meeting with the team. - 팀과 회의 일정을 잡아야 해요.
  29. Let's touch base tomorrow to discuss the project. - 프로젝트에 대해 내일 만나서 얘기해 봐요.
  30. The conference call is scheduled for 2 PM. - 컨퍼런스 콜 일정은 오후 2시에 잡혀 있습니다.
  31. Can you please proofread this memo before I send it out? - 이 메모를 보내기 전에 교정 좀 해줄 수 있나요?
  32. I have a deadline tomorrow, so I need to focus on finishing this report. - 내일까지 마감이 있어서 이 보고서를 끝내는 데 집중해야 해요.
  33. I'm sorry, I can't attend the meeting this afternoon. - 죄송하지만, 오늘 오후 회의에 참석할 수 없습니다.
  34. Can we move the deadline to next week? - 마감 기한을 다음 주로 미룰 수 있을까요?
  35. We need to come up with a solution to this problem. - 이 문제에 대한 해결책을 찾아야 해요.
  36.  
  37. Let's have a brainstorming session to generate some ideas. - 몇 가지 아이디어를 생산하기 위해 브레인스토밍 세션을 가지자.
  38. I'll be out of the office tomorrow for a doctor's appointment. - 내일 의사 예약으로 사무실에 없을 예정입니다.
  39. Can you please remind me of the client's name again? - 고객의 이름을 다시 한번 알려주실 수 있나요?
  40. I need to take a sick day today. - 오늘은 병가를 써야 할 것 같아요.
  41. The printer is out of paper. Can someone please refill it? - 프린터 용지가 다 떨어졌어요. 누가 다시 채워줄 수 있을까요?
  42. Do we have any upcoming company events that I should be aware of? - 참여해야 할 다가오는 회사 행사가 있나요?
  43. I'm sorry, I didn't catch your name. Could you please repeat it? - 죄송합니다. 이름이 잘 들리지 않았는데 다시 말해주시겠어요?
  44. I think we should implement a new system to streamline our workflow. - 우리의 작업흐름을 개선하기 위해 새로운 시스템을 도입해야 할 것 같아요.
  45. I'm having some technical issues with my computer. Can IT help me out? - 컴퓨터가 문제가 있는데 IT팀에서 도와줄 수 있을까?
  46. Can we schedule a meeting for next week? (다음주에 회의 일정을 잡을 수 있을까요?)
  47. I need your approval on this project before I can move forward. (전진하기 전에 이 프로젝트에 대한 승인이 필요합니다.)
  48. Can you please send me the latest version of the report? (보고서의 최신 버전을 보내주시겠어요?)
  49. The deadline for this project is fast approaching. (이 프로젝트의 마감일이 빠르게 다가오고 있습니다.)
  50. I'll be out of the office for the rest of the day. (오늘 하루는 사무실을 벗어나 있을 예정입니다.)
  51. Let's touch base later this week to discuss the project. (이번 주 나중에 이 프로젝트에 대해 의논해 봅시다.)
  52. Can you please double-check the figures in the report? (보고서에서 숫자를 다시 한 번 확인해 주실 수 있나요?)
  53. I'm running a bit behind schedule on this project. (이 프로젝트에 대해 일정이 조금 뒤쳐져 있습니다.)
  54. We need to come up with a solution to this problem ASAP. (이 문제에 대한 해결책을 빨리 내야 합니다.)
  55. I'm going to be working from home tomorrow. (내일은 재택근무를 할 예정입니다.)
  56. I'm going to need some more time to finish this task. (이 작업을 끝내기 위해 더 많은 시간이 필요합니다.)
  57. Let's schedule a brainstorming session for next week. (다음 주에 브레인스토밍 세션을 예약합시다.)
  58. We need to stay on top of this project to meet the deadline. (마감일을 맞추기 위해 이 프로젝트를 계속 추적해야 합니다.)
  59. I'll need to take a personal day next week. (다음 주 개인적인 일로 휴가를 사용해야 할 것 같습니다.)
  60. Can you please give me an update on the status of this project? (이 프로젝트 진행 상황에 대해 최신 정보를 알려주시겠어요?)
  61. We need to coordinate with the marketing team on this project. (이 프로젝트에 대해 마케팅팀과 협력해야 합니다.)
  62. Let's schedule a call to go over the details of this project. (이 프로젝트의 자세한 내용에 대해 전화 회의를 예약합시다.)
  63. I'm going to be out of town for the rest of the week. (이번 주 나머지는 다른 도시에 있을 예정입니다.)
  64. Let's schedule a training session for next month. (다음 달에 훈련 세션을 예약합시다.)
  65. Let's schedule a meeting for next Monday. - 다음 주 월요일에 회의 일정을 잡아봅시다.
  66. Can you email me the latest report by Friday? - 금요일 전에 최신 보고서를 이메일로 보내주실 수 있나요?
  67. I'm sorry, but I have to reschedule our meeting to next week. - 죄송하지만 회의 일정을 다음 주로 변경해야 할 것 같습니다.
  68. The printer is out of paper, could you please refill it? - 프린터 용지가 떨어졌는데, 채워주시겠어요?
  69. Let's have a quick catch-up meeting this afternoon. - 오늘 오후에 짧은 업데이트 회의를 갖자.
  70. I'm afraid I can't attend the meeting today, something urgent came up. - 오늘 회의에 참석할 수 없어서 죄송합니다. 긴급한 일이 생겼습니다.
  71. Could you please give me a rundown of the latest project updates? - 최신 프로젝트 업데이트 내용에 대해 간단하게 알려주시겠어요?
  72. I'll be working remotely tomorrow, but I'll be available by email and phone. - 내일은 재택 근무를 할 예정입니다. 그러나 이메일과 전화로 연락할 수 있습니다.
  73. Let's touch base next week to discuss the project progress. - 다음 주에 프로젝트 진행 상황을 논의하기 위해 컨택해봅시다.
  74.  
  75. Can you give me a hand with this presentation? - 이 프레젠테이션에 도와주시겠어요?
  76. I have a deadline for this project, so I'll need to work overtime tonight. - 이 프로젝트에 대한 마감 기한이 있어서 오늘 밤에야 일할 수밖에 없을 것 같습니다.
  77. I'll have to pass on attending the company dinner tonight, I have a prior engagement. - 회사 저녁식사에 참석하지 못하겠습니다. 다른 약속이 있어서요.
  78. Can you send me the conference call details for tomorrow's meeting? - 내일 회의를 위한 화상회의 세부사항을 보내주실 수 있나요?
  79. I'm sorry, but I have to decline the offer as I've already accepted another job. - 이미 다른 일자리를 받았기 때문에 이 제안을 거절해야 할 것 같습니다.
  80. Let's brainstorm some ideas for the new marketing campaign. - 새로운 마케팅 캠페인을 위해 몇 가지 아이디어를 떠올려봅시다.
  81. I'm going to be out of the office for a few days, but I'll have access to email. - 사무실을 몇 일 동안 비울 예정입니다
  82. I need to take a break and step away from my computer for a few minutes. (컴퓨터에서 좀 떨어져 쉬어야겠어요.)
  83. Do you have a minute to go over this report with me? (이 보고서 한번 보면서 이야기할 시간 있으세요?)
  84. I’m sorry, but I can’t make it to the meeting tomorrow. (미안하지만 내일 회의에 참석할 수 없어요.)
  85. Can you send me that file as a PDF? (그 파일을 PDF로 보내줄 수 있나요?)
  86. Let’s touch base later this week to discuss our progress. (이번주 나중에 진행 상황 이야기하러 만나요.)
  87. We need to finalize the details before we move forward. (앞으로 나아가기 전에 세부사항을 확정해야 해요.)
  88. Could you please proofread this email before I send it out? (이메일을 보내기 전에 교정 좀 해줄 수 있나요?)
  89. I think we need to schedule a follow-up meeting. (후속 회의를 예약해야 할 것 같아요.)
  90. I’m going to take a quick lunch break. (간단히 점심시간을 가져갈게요.)
  91. We’re falling behind schedule, so we need to speed things up. (일정에 뒤떨어지고 있으니까 조금 더 빠르게 진행해야해요.)
  92. I’m having trouble with my computer. Can you help me troubleshoot? (컴퓨터에 문제가 생겨서 해결하는 데 도와줄 수 있을까요?)
  93. Let’s put a pin in this discussion for now and revisit it later. (지금은 이 주제에 대해 이야기하지 말고 나중에 다시 이야기합시다.)
  94. I’ll make sure to follow up on this and get back to you. (이에 대해 다시 한번 확인해보고 연락드리겠습니다.)
  95. We’re going to need to allocate more resources to this project. (이 프로젝트에 더 많은 자원을 투자해야 할 것 같아요.)
  96. Could you please run these numbers and see if they add up? (이 숫자들 계산해봐서 맞는지 확인해줄 수 있나요?)
  97. I’m sorry, but I can’t approve that expense. (미안하지만 그 지출비용은 승인할 수 없어요.)
  98. Let’s have a brainstorming session to come up with some new ideas. (새로운 아이디어를 내기 위해 브레인스토밍 세션을 열어봐요.)
  99. This project is a top priority, so let’s make sure we stay on track. (이 프로젝트는 최우선 순위이니까 일정에 맞춰 진행하도록 해봅시다.)
  100. Can you please send me the updated report by the end of the day? - 오늘 끝나기 전에 최신 보고서를 보내주시겠어요?
  101. I’ll follow up with you next week regarding the project. - 다음 주에 프로젝트 관련해서 연락 드리겠습니다.
  102. Can we schedule a meeting to discuss this further? - 이에 대해서 더 자세히 논의하기 위해 회의 일정 잡을 수 있을까요?
  103. Let me know if you need any help with that. - 그거에 도움이 필요하면 말해주세요.
  104. I’m going to take a quick break and grab some coffee. - 잠시 휴식을 취하고 커피 한잔 사갈게요.
  105. The deadline for this project is coming up soon, so we need to work efficiently. - 이 프로젝트 마감일이 얼마 안 남았으니 효율적으로 일해야 해요.
  106. We’ll need to reschedule the meeting due to some scheduling conflicts. - 일정 충돌로 회의 일정을 재조정해야 할 필요가 있습니다.
  107. Can you send me the contact information for that client? - 그 고객의 연락처 정보를 보내주시겠어요?
  108. The presentation went really well, thanks to all of your hard work. - 발표가 매우 잘되었습니다, 여러분의 노력 덕분에요.
  109. I’ll be out of the office on vacation next week. - 다음 주에는 휴가를 떠나서 사무실에 없을 거에요.
  110. Let’s schedule a team building activity for next month. - 다음 달에 팀 빌딩 활동 일정을 잡을까요?
  111. The printer is out of ink, so we’ll need to order more. - 프린터 잉크가 다 떨어졌으니 더 주문해야 해요.
  112. Can you please send me your feedback on the proposal? - 제안서에 대한 피드백을 보내주시겠어요?
  113. I’m going to be out of the office for the rest of the day, but I’ll be available by phone or email. - 오늘은 사무실을 나가 있겠지만, 전화나 이메일로 연락할 수 있어요.
  114. The company is hosting a charity event next month, and we’d love for you to attend. - 다음 달 회사에서 자선 행사를 개최할 예정인데, 참석하시면 좋겠습니다.
  115. We’ll need to revise the budget based on these new expenses. - 이 새로운 지출을 기반으로 예산을 수정해야 할 필요가 있습니다.
  116. Let’s plan a team lunch to celebrate the successful project. - 성공적인 프로젝트를 축하하기 위해 팀점심을 계획합시다.
반응형

 

반응형

댓글